Com la podem concienciar d'aquest problema?
Hola!
Bé, el meu problema no és ben bé meu, però el té una amiga meva.
El cas és que ja ha tingut relacions sexuals i ens ha explicat a mi i a les meves amigues que ho fa sense condó. Ja li hem dit moltes vegades que no és segur i tot això però ella diu que ho fan amb compte i que no ho fan amb condó perquè a ell li dóna més gust.
Ens preocupem per ella per el que pot passar si algún dia no tenen sufucient compte.
És la típica noia amb la que no és fàcil de de parlar ni convèncer i també creiem que el seu nòvio la té bastant... com ho diria? Que la convens de totes aquestes coses per disfrutar més ell sense tenir en compte la salut de la nostra amiga.
Com la podem conscienciar del problema que suposa això sense que s'adoni que ho fem?
Necessitem ajuda!
Moltes gràcies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
És genial que aquesta noia pugui comptar amb amigues com tu!
El que ella explica no té sentit, ja que no es pot fer-ho sense condó o "anar amb compte", és incompatible. Expliqueu-li que abans d'ejacular els nois poden expulsar el líquid preseminal, que no es nota i ja conté espermatoziodes. Això vol dir que amb ficar el penis a la vagina, ja pot haver embaràs... No es tracta de ser alarmista, però tampoc passar-nos d'innocents.
A més, segurament cada mes pateix per si li ve la regla o no... (cosa injusta perquè ell no es preocupa per això). El mes que no li vingui, voldrà dir que està embarassada, i allà ja no es pot prendre la pastilla del dia de després, sinó que caldrà prendre una decisió molt més difícil.
Aviam si teniu sort i us escolta!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat