Suicidi (333CONSULTA URGENT333)
Hola bon dia! M'adreço al consultori de psicologia per explicar-vos un problema que no vull explicar als meus pares.
Em costa admetre-ho, peró fa un mes que m'intento tallar les venes del canell i de la part superior de la cama (de l'ingle al genoll). No em fan bullying, peró no em sento bé amb mi mateixa. No sé que és peró no m'agrada. No es físic. I encara em "menja més el coco" que tingui una vida bona, que no tingui raons aparents per fer-ho (cosa que fa que em digui a mi mateixa "attention whore"). A més tinc nòvio... Jo l'estimo, ell m'estima i tota aquesta història. He decidit confiar en ell (probablement l'única persona que ploraria per la meva mort) i li he dit lo dels canells, peró el proper cop que vulgui tenir sexe veurà les cames tallades (i dic "vulgui" i no "vulguem" per què... ja ho podeu suposar veient la situació) i suposo que no sabrà que fer. No el vull mentir, ell no em menteix a mi. Què faig? Li dic o no lo de les cames? Paro de tallar-me? Si es així, com?
Aparentment ningú diria que sóc suicida.
Gràcies per la resposta!
Alice
InterPersonal

Hola Alice!
La teva consulta ens deixa molt preocupades... Tallar-te és un senyal que parla del teu malestar, de l'ansietat, del difícil que et resulten les coses... a vegades, tallar-se és una manera desesperada de buscar treure's l'ansietat de sobre, però com segur que ja saps, només s'aconsegueix en el moment, i el problema i el dolor psicològic continuen. Per tant, et demanem si us plau que deixis de fer-ho i demanis ajuda.
Escrius que no vols dir-ho als teus pares i que dubtes si parlar-ho amb el teu nòvio, i la nostra recomanació és que no perdis ni un segon i ho expliquis a algun adult de confiança que pugui donar-te un cop de mà! Sabem que es necessita molt de coratge per demanar ajuda, però t'assegurem que val la pena!
Si no estàs bé amb tu mateixa, és normal que no tinguis ganes de tenir sexe amb el teu nòvio. Per tant és important que busquis la manera d'estar bé, de sentir-te a gust, de trobar un sentit a la vida que t'ajudi a viure-la de forma plena!
No deixis passar ni un dia més i demana ajuda! No deixis que la desesperança et venci, et mereixes ser feliç!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat