Novia.
Hola Adolescents.
Tinc 20 anys, però mai he tingut cap novia? (Es normal?)
Jo tinc Tdah (Trastorno de Déficit de atención con o sin Hiperacitividad)
Per compensar aquest déficit d'atenció (O retrás mental, com hu considero jo) sempre intento ser lo més amable possible amb la gent que m'envolta, pero sempre tinc molta frustació i impotencia en tot el que faig.
Lo que hus volia comentar es que... Estudio, i aixo que desde fa uns quants dies hem vaig fixar en una xica del meu institut. Esta "massa bona" per a mi.
Mai li he parlat a cap dona per a demanar-li una cita (Pot ser per vergonya o pel TDAH..(Ja que hem distrac amb molta facilitat i no presto molta atenció)) Aleshores, la pregunta és :
- Que i/o com li puc parlar a aquesta noia si no la conec de res ni tenim cap amic en comú i mai he estat amb cap dona "com a parella"?
Gràcies per tot. :D
IESP

Hola Carles!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
En primer lloc, treu-te ràpidament aquesta etiqueta que t'has posat (o t'han posat).
El TDAH és molt comú, i sovint fa que la persona que té aquesta hiperactivitat se senti malament o com si estigués malalt, i no és cert: el teu cervell és igual d'intel.ligent que altres. Potser et costa mantenir molt l'atenció, però estic segura que ets molt bo en altres coses! Toca descubrir-les :)
Tenir 20 anys i no haver estat amb cap noia tampoc és cap cosa rara, ja que cada persona té el seu ritme... Si vols apropar-te a ella, comença per deixar de pensar que tu no la mereixes conéixer o que no estàs a l'alçada. Tots som persones, i amb el temps ja acabaràs veient amb qui tens química i amb qui no.
Si vols saber més d'ella, primer t'hauràs de guanyar la seva confiança. No pots demanar una cita directament si no et coneix o no heu parlat mai, perquè seria incòmode. Un cop la coneguis aprofitant que aneu al mateix insti (potser teniu coses en comú: algun grup d'amics, alguna activitat...) ja miraràs per on tirar!
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat