LA PRIMERA VEGADA
Hola!
Gràcies per respondre, voldria saber si la primera vegada que ho fas has d'anar al ginecoleg o no, per què no m'agradaria que els meus pares s'assabentesin que ho he fet ja...
un petó!!!!
IESP

Hola Laura2525!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Sí, quan una noia té relacions sexuals amb penetració per primer cop, ha de començar a anar al ginecòleg.
És important per la nostra salut i s'ha de fer d'una manera peri+odica (per exemple, cada any). Se que fa vergonya explicar-ho als pares, però pensa que:
- és bo comptar amb la seva ajuda i el seu consell sobre aquests temes, ja que saben també molt i també van tenir la teva edat
- el ginecòleg/a no ha d'explicar res als teus pares si tu no vols, és la teva intimitat
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat