Sóc homsexual?
Hola!!
Tinc un problema, sóc un noi i estic enamorat d'un de la meva classe, no sé que fer. Vull dir-li que m'agrada però ell es molt "popu" i no crec que es calli i no digui res. Tinc por de que els meus amics (majoritariament noies) se n'assabentin de que a mi m'agraden els nois i no les noies.
També, aquest noi em mira a classe i jo també li miro, no sé si això significa algo, i crec que ell ja ho sap perquè sempre que parlo amb ell li miro d'un altra manera.
Vull que em diguis si seria bo sortir de l'armari i dir que soy gay però tinc molta por perquè no vull que els altres em comencin a criticar (vaig patir bullying a Primària) i torni a patir depressions.
Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Aquest és un moment molt important i alhora delicat per moltes persones homosexuals.
Per fer el pas i sortir de l'armari, el primer de tot és acceptar-se a un mateix, aquest és el pas bàsic, saber qui ets, i estimar la teva identitat com a persona! El nostre company Gabriel J. Martin és psicòleg i està especialitzat en psicologia afirmativa gai, a la seva pàgina trobaràs molts articles interessants
Quan et sentis preparat per donar el pas i dir-ho, has d'estar preparat per esperar-te qualsevol resposta, però si no ho entenen el problema serà seu, ells també hauran d'assumir que el seu fill, el seu amic, el seu company de classe, té una orientació sexual diferent a la seva però igual de vàlida! Tens dret a poder viure la teva vida de forma lliure i mostrar el teu amor cap a les persones que estimis, i viure l'amor de forma plena, sempre!
El fet de declarar-te al teu company de classe, és decisió teva, tot i que si no veus clar que ell també és homosexual i dius que creus que ho escamparia per tot arreu sense que tu vulguis que ho faci, aleshores, ves amb compte.
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat