Asteroides
Hola,
M'agradaria que aquesta publicació surtis a les notícies per que jo i la resta d'adolescents sapiguem si realment són tan dolents els asteroides.
Segons m'han dit és una droga com qualsevol altre que t'augmenta qualsevol qualitat física que vulguis destacar com, la velocitat, la força el múscul,etc. Després ens han explicat que si te'n prens et poden venir càncers, derrames cerebrals, set pot desfer el fetge, et poden sortir tumors i coses rares; jo sempre ho havia vist en plan, aquestes pastilles deuen fer miracles perquè et tornen com uns (superhumans) i no explicaven que passés tot això... per tan la meva pregunta és aquesta. Quins són els efectes reals dels asteroides?
Sara Bujalance

Hola! La pregunta que fas és molt interessant ja que és molt important que conegueu els possibles efectes secundaris de l'ús d'esteroides. Aquestes substàncies poden provocar molts problemes i greus com, per exemple:
- En persones que estan en edat de creixement, interrupció del desenvolupament normal del cos.
- Problemes cardiovasculars (arritmies, aturades cardíaques, augment dels nivells de colesterol, etc)
- En els homes, calvície, encongiment dels testicles (es fan petits) i problemes de fertilitat
- Problemes al fetge
- Acne i grans de greix a la pell
- A nivell d'estat d'ànim: irritabilitat, agressivitat i disfòria (malestar emocional)
Amb tot això ja veus com d'important és NO prendre mai esteroides, són molt perjudicials per a la salut! Si vols estar en forma, la única i millor manera de fer-ho és menjant de tot, de forma equilibrada, i fer esport, però fer esport de forma natural i saludable, mai prenent substàncies perilloses! Espero haver-te resolt el dubte. Un petó!