Bisexual?Lesbiana?
Bones! Jo tinc bastants dubtes sobre la meva orientació sexual. Jo, com crec que fan altres noies em masturbo mirant vudeos però de sexe lesbic, m'exita molt pero en canvi quan miro sexe d'home i dona m'excito per la noia no per el noi.Els penis dels nois em fan fastic, fins i tot un noi em va passar una foto del seu membre viril i em vaig morir de fàstic. Quan trobo noies pel carrer opino sobre si estan bones o no i amb algunes noies de la meva classe me les voldria tirar, no es normal perque sempre mhan agradat els nens pero crec que em començen a molar dos noies, una amiga meva que es liara amb mi quan quedem per veurens per sortir de dubtes i una de la meva classe que es lesbiana i em confon perque em toca la cama i tot i em sento molt rara. Es va escampar pel meu institut que era biseuxal i mho van fer passar malament pero el que mes em fa por es la meva familia, quan ma germana es va enterar del rumor em va dir que ella volia tindre una germana 'normal' no bisexual no lesbiana. Estic molt confosa i en relacio als meus pares dooncs sin molt monjos i sho pendrien fatal i s pensarien que totes les amigues que han vingut a casa hem fet algo i esque nose tinc por. Ajudeume siusplau! Sou els millors💜(14 anys)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
En primer lloc, dir-te que l'orientació sexual no es tria, i que per tant tu no pots escollir si t'agraden els nois o les noies. La teva germana no et pot dir com viure la teva sexualitat, i el que hauria de fer és recolzar-te no pas fer-te sentir malament per ser tu mateixa.
Amb els pares passa igual... a vegades els costa molt acceptar una realitat tan natural com aquesta, però si els expliques el que et passa, han d'entendre que no estàs demanant permís, sinó que estàs confiant en ells. Demostra'ls que ets responsable i que estàs coneixent-te a tu mateixa com qualsevol adoelscent. Potser et sorprenen i reaccionen molt diferent al que imagines...!
De totes maneres, et diria que encara no et posis etiquetes. Realment, l'orientació sexual no es defineix fins que som una mica més grans i tenim les coses més clares :)
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat