Dubtes
Hola, sóc una noia de 18 anys, ja porto 5 anys amb el meu novi i estem cansats d'utilitzar el preservatiu, savem que els dos no tenim cap malaltia de transmissio sexual i que no hi ha probema de res. Voldria saver si el mètode anticonceptiu que es diu DIU és gratuit o s'ha de pagar alguna cosa o si l'has de comprar tu (com he llegit a algun lloc), com que en cap lloc posa res clar voldria aclarir-ho.
Podries dir-me quins mètodes hi ha més a part del preservatiu i el DIU que siguin segurs i no siguin cars?
Gràcies.
Anissa Ouali

Hola Lalala!!
El DIU és un mètode per prevenir l'embaràs no desitjat (durant un llarg temps), l'ha de posar i treure el ginecòleg per aquest motiu cal fer una visita amb el professional abans de res, i el DIU l'has de comprar tu, el preu està al voltant del 100€.
A més del DIU i el preservatiu, existeixen altres mètodes hormonals per protegir de l'embaràs, per exemple: les pastilles anticonceptives (hi ha molts tipus, i l'ideal és que el ginecòleg valori quines anirien millor, a més amb recepta poden ser molt econòmiques). També existeix l'anell hormonal (l'anell es col·loca dintre de la vagina) i el pegat hormonal (s'enganxa a la pell) (funcionen igual que les pastilles i tenen un preu al voltant dels 20€).
Espero haver-te ajudat amb els dubtes! Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali