Necessito saber com aprimar-me, se que no tinc el pes adequat :(
Hola, tinc 12 anys, peso 63 kg i medeixo 1'63,ja tinc cos de dona i tinc la regla desde els 10 anys,m'encanta fer deport però mai tinc temps, tots els dies pujo moltes escales i vaig caminant a l'insti.
La questió és que em vull aprimar però no se com, d'alguna forma adequada per la meva edat.
Hi han dies que em miro al mirall i em sento molt bé amb el meu cos, però també n'hi han que tinc l'autoestima pel terra que puc fer:( petons ! I gràcies per el teu temps.
Sara Bujalance

Hola! No necessites aprimar, estàs bé! El que has de fer per mantenir un pes correcte és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Sé que a vegades costa trobar temps per fer esport, però val la pena fer un esforç per fer-ne lloc a l'agenda, l'esport és una manera molt efectiva de mantenir tan un bon pes com una bona salut. El fet de tenir dies bons i dies dolents en quant a l'autoestima és normal a l'adolescència, quan tinguis un dia dolent intenta recordar els coses bones que saps que tens per animar-te a tu mateixa, o parla amb algú de confiança que t'ajudi a sentir-te millor. Molts petons!!