Píldora
M'hauria d'haver vingut la regla si m'he pres fa 4 dies la píldora de 72 hores després dels coit? Osigui, com funciona aquesta píldora (que no és la mateixa que la del dia següent)?
Elena Crespi

Hola Baylina,
sí que és la mateixa píldora però que te la prenguis no vol dir que t'hagi de baixar la regla. No accelera la menstruació.
De totes maneres, sigues molt prudent i pren les mesures necessàries per no haver-la de prendre més ja que com més cops la prens, menys efecte té i més efectes secundaris pot tenir. Pensa que no és com un mètode anticonceptiu normal, només s'ha d'utilitzar en siuacions d'emergència. I és important que facis tot el que puguis perquè tot funcioni bé i no hi hagi cap urgència.
Utilitzes preservatiu? és molt i molt important que ho facis. NO només pel risc d'embaràs sinó també per les infeccions de transmissió sexual.
Espero que no hagis d'usar més aquesta mesura d'urgència!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.iesp.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres