Estic preocupada
Hola i gràcies per atendre'm,
Ahir vaig tenir relacions sexuals amb protecció (condó) amb el meu nòvio (era la meva primera vegada), el cas és que quan va ejacular va sortir des d'abaix i es va espantar una mica. Vam comprovar el condó i no estava trencat, però es veia una mica de la meva sang (no se si era de la regla o de l'himen). Abans de fer el coit em feien mal els ovaris i avui em seguien fent mal. Però hi ha hagut risc d'embaràs? Estic preocupada perquè jo sempre he sigut irregular en la regla però tinc por de que sigui perquè a lo millor estic embarassada. Tinc molta por, els meus pares no ho saben i necessito consell. Tampoc he anat mai al ginecòleg i no vull que sigui una opció. Creus que si em prenc la pastilla del dia després demà em farà efecte o no cal que me la prengui?
Gràcies per l'ajuda.
Anissa Ouali

Hola Ali!
No podem saber amb exactitud si va haver-hi risc o no, ja que pel que dius, vau utilitzar el preservatiu i no es va trencar però sembla que es va moure una mica, i va sortir una mica de semen. Però no podem saber si va estar en contacte amb l'interior de la vagina o prop l'entrada.
Sembla que t'has espantat molt, i això pot fer que estiguis més angoixada del compte, fent que qualsevol cosa que sentis ho relacionis amb un embaràs. En situació de dubte de risc, es recomana utilitzar la pastilla de l'endemà, però com a mètode d'urgència i no de manera habitual. Aquesta pastilla s'ha de prendre amb un màxim de 72 h després de la situació de risc. Com més triguem menys efecte farà!
D'altra banda, fer una visita al ginecòleg, més que una solució és un recurs important per veure que tot estigui bé, i no t'ha de fer por.
I en relació als pares, abans de planejar-te parlar només amb ells quan tinguis situacions crítiques, pensa a anar parlant amb ells de mica en mica, sobre que estàs amb algú, com et sents, dubtes, ... Això t'ajudarà a quan hi hagi un problema no sigui tan difícil parlar-ne!
Una forta abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali