Holiii
Hem preocupa una cosa, quan ma de venir la regla tinc por que de vegades em vingui irregularment, cosa que ma passat i no sapiga quan ma baixat i taqui tot el pantaló i la calça...però a sobre em fa cosa que estigui a classe i taqui tota la cadira com a gent que li ha passat...Com puc saber quan em va baixant? es que es de les primeres regles i no se com va tot gaire i em fa corte dir-li a ma mare...
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, gràcies per compartir la teva preocupació. És normal que les primeres vegades que tenim la regla ens preocupi tot això ja que no sabem exactament quan ens baixarà.
Hi ha una manera en que puguis saber més o menys quan et vindrà: el cicle menstrual, va de regla a regla, s'inicia el primer dia que hi ha sagnat i s'acaba el primer dia que comença la següent regla. Els dies que passen entre regla i regla són molt variables entre les dones, però en general, oscil·len entre els 28 i els 32 dies. És a dir, que per preveure quan et vindrà la regla el mes següent et proposo una cosa: quan et vingui la regla el proper cop, agafa una agenda i conta 26 o 28 dies endavant, i t'hi fas una marca. sobre aquell dia et vindrà la regla.
Els primers anys de regla és totalment normal que NO funcioni com un rellotge. Si després d'un temps de fer aquest experiment veus que et ve de forma molt irregular et recomano que ho parlis amb la teva mare, no és res que t'hagi d'avergonyir.
Helena Angel. @HelenaAL
HelenaALpsico