Ajuda
Hola,
Sóc una nena de 13 anys i encara no tinc la regla. Volia fer-vos algunes preguntes. La primera es que fa gairebe un any em surt de la vagina un liquid blanc, no se que és, potser es el "flujo vaginal" o un avis de que em vindrà la regla...no ho se. La segona pregunta es que al setembre em va sortir una mena de líquid marró i segurament es un avís de que em vindrà la regla pero en aquests dos mesos que han passat no m'ha vingut. La tercera pregunta es que desde fa un mes aproximadament em masturbo acariciant el clitoris, es la forma que més "pessigolles" em fa (sí, se que sóc bastant petita per masturbar-me però jo nomes vull experimentar amb el meu cos), doncs m'agradaria que em diguesiu algunes formes de masturbar-se, perque introduir el dit per la vagida em fa una mica de cosa.
Gràcies per llegir aquesta cunsulta, espero la vostra resposta!
Anissa Ouali

Hola Anonim37!!
Amb 13 anys no és gens estrany que no hagi vingut la menstruació. No hi ha una edat concreta perquè vingui!
Anem per les teves consultes: el líquid blanc? Doncs com tu has dit és el flux vaginal, a partir d'aquest moment aquest flux sempre estarà present, ja que el flux ajuda a cuidar tota la zona interna de la vagina, i també és com un avís que en un temps vindrà la regla.
El líquid marro? Pel que descrius sembla que aquesta va ser la primera menstruació, s'anomena menarquia! Acostuma a ser diferent que la menstruació pel color, la quantitat i duració. Durant els primers anys, la menstruació pot ser irregular i trigar mesos entre una i l'altra.
La masturbació és l'eina que tenim per conèixer que ens agrada del cos, les zones que fan més "pessigolles"! Introduir el dit no és masturbació, ja que en la part interior de la vagina hi ha molt poques "pessigolles"! El clítoris en canvi és on més hi ha. La masturbació dels genitals és pot jugar amb les mans, amb l'aigua (el xorro de la dutxa) o per exemple amb el coixí (et deixo un enllaç on es parla d'això:
)
Espero haver-te ajudat amb els dubtes!
Un petonas! Anissa Ouali, @AniOuali