MTS
Hola i gràcies pel vostre temps. Des de fa un temps que surto amb un noi i els dos som verges, no hem estat amb cap persona sexualment abans. Ara, però, estem preparats els dos per això i la meva principal preocupació és sobre les malalties de transmissió sexual. Hi ha possibilitat d'agafar una MTS per via sexual (tant oral com no) si som verges i els nostres familiars no n'han patit?
Gràcies!
Anissa Ouali

Hola Anonima!!
Una manera segura de saber que no tenim cap infecció de transmissió sexual (ITS) és amb una revisió mèdica (amb analítiques de sang). És cert que si cap dels dos ha tingut mai cap tipus de relació sexual, ni heretades de la família, podríem dir que no hi ha ITS, així que si hi hagués relacions sexuals entre vosaltres dos, hi hauria risc d'embaràs però no d'infeccions.
Cal tenir en compte que això només serà així si cap dels dos té relacions sexuals amb altres persones o si en algun moment esteu en una situació de risc, ja que algunes infeccions es transmeten per sang, per exemple amb alguna ferida, reutilitzant agulles, fulles d'afaitar, etc...
Esperem haver-vos ajudat amb el dubte!
Una forta abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali