Tinc dubtes
Hola, tinc 16 anys i porto 2 anys de relació amb el meu novio. Ens va molt be la relació i com és normal, arriba un punt que et planteges si ha arribat el moment de fer l'amor. Ho hem parlat moltes vegades. Els dos som verges, pero ell ja fa temps que m'ha dit que esta preparat, pero em va dir que no hi havia pressa i que quan jo vulgues i estigues preparada fariem el pas.
I doncs aquest és el meu problema, no se si ha arribat el moment. De ganes no me'n falten, perquè quan ens masturbem m'encanta, i em venen ganes de fer l'amor, pero no se... Fa un temps vaig estar parlant amb la meva mare i em va dir que despres perdre la virginitat s'ha d'anar al ginecòleg regularment. I jo crec que això és el que em fa tirar enrere, no vull anar al ginecòleg, és necessari?? Tambe penso en tots els riscos que te tenir relacions sexuals (embaràs, que es trenqui el preservatiu...) Pero tinc molt clar que sempre sempre sempre s' ha d'utilitzar el preservatiu. Tambe em fa una mica de cosa això de perdre la virginitat, per si em fara mal, pero amb ell estic molt còmode, ens coneixem molt i l'estimo moltissim, pero nose, en el fons em sento petita amb 16 anys encara que les meves amigues em diuen que l'edat no importa... estic feta un embolic, ajudeu-me sisplau!!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Doncs ets TU qui decideixes si vols donar un pas més. L'important és que estàs comode amb ell, que estàs ben informada i que estàs sent molt sincera (parlar-ho amb una mare com tu ahs fet pot ajudar molt!)
Respecte al ginecòleg, no t'hauria de fer patir gens! Són persones professionals que fan una feina molt necessària, ja que les visites regulars al ginecòleg poden fer que es detecti una malaltia greu. Molts cops, aquestes malalties avancen per la falta de revisions mèdiques... Pot fer vergonya, però com es tracta de la teva salut, què més dóna? ;)
I per últim, dir-te que no hi ha una edat apropiada per tenir relacions sexuals. Si encara tens molts dubtes, espera't un temps i ho tornes a decidir més endavant! Si t'ajuda, pensa que "perdre la virgintitat" és un concepte absurd.. La penetració és una pràctica sexual més de totes les que hi ha, i sovint no és la més plaentera per les noies ja que l'organ més erogen és el clítoris. Ara bé, tampoc ha de ser dolorosa, ja que si la noia està excitada i no té cap malaltia, el penis ha d'entrar sense mal.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat