regla
hola tinc onze Anys i m'ha vingut la regla. Sóc massa petita per untilitzar tampó? Aniria millor que fes servir compreses? tema escola? em fa molta por que em vingui a classe. si em passa que haig de fer??
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. En primer lloc, moltes gràcies per confiar en nosaltres!
Amb la regla, les noies, podem utilitzar compreses i tampons, si vols utilitzar tampons et recomanem que utilitzis els que són més petits al principi. Si no pots col·locar-lo, demana ajuda o utilitza compreses.
Si et fa por que et sorprengui a classe, el millor és que portis un petit estoig amb alguna compresa a la motxilla, així si et ve, només caldrà que l'agafis, que vagis al servei i te la posis.
També per evitar que et sorprengui pots calcular amb la teva agenda quan et pot venir. La regla acostuma a venir cada 28 dies, hi ha dones que els ve cada 30, cada 26, etc... per saber-ho hauràs de passar més cicles. Quan et vingui la regla anota-ho amb alguna marca a l'agenda i compta 28 dies. Aquell dia, aproximadament (2 dies abans o 2 dies després, serà el dia que t'haurà de venir la següent regla.
Una abraçada! I moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat