Menstruació
Hola!!
Tinc 18 anys i ja fa 3 anys aproximadament que tinc la regla. La qüestió és que sempre veig que totes les meves amigues es moren de mal de panxa, cap, ronyons, etc...quan els hi ve la regla, en canvi a mi MAI m'ha passat. Lo de tenir una mica els pits inflats i tal els dies abans o durant la regla sí, però no he tingut ni un mínim mal de panxa. O sigui, que podríem dir que quan em ve ni me'n adono.
No és que vulgui que em faci mal la panxa ni res d'això, però ho veig curiós i m'agradaria saber el perquè, i saber si algun dia arribarà el mal de panxa o sempre serà així.
Moltes gràcies! Petooons!! :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Probablement ets una de les dones afortunades que no pateixen dolors menstruals.
De què depèn? doncs de cada dona, si a casa teva les dones han patit de regles molt doloroses tens números que tu també les pateixis doloroses, si a casa teva les dones no han patit de dolors menstruals tens més números de no patir aquests dolors.
Però, per què pot fer mal la regla? La menstruació marca l'inici del cicle menstrual i el que expulsem és l'òvul no fecundat juntament amb l'endometri. Aquesta expulsió pot ser dolorosa o no, i dependrà de molts factors, del grossor de l'endometri, del funcionament dels teus ovaris, etc.
Si vols més informació sobre la teva regla en concret, el millor és que acudeixis al teu ginecòleg i li facis totes les preguntes que et sorgeixin entorn aquest tema.
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL