ajudaa:)
tinc un dupte..si fas lamor pro ell es corre fora teu hi ha riscus de embaraç?i si hu fas pocs dias despres de aver tingut la regla?tot sense condo dic,mersii
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP.
Hem de tenir una cosa molt clara: Sempre que hi hagi relacions sexuals sense preservatiu hi haurà risc de contraure una Infecció de Transmissió Sexual, i si no prenem un altre mètode anticonceptiu, sempre que ho fem sense preservatiu hi haurà risc d'embaràs.
És cert que hi ha dies en els que les dones som més fèrtils i altres que ho som menys, però MAI tenim un dia en el que no ho siguem un cop ja tenim la regla (fins la menopausa).
Per tant, el nostre consell és que utilitzeu preservatiu per evitar alguna situació amb la que no us hi vulgueu trobar.
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL
IESP
Hola Cuki99!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que sempre que es tenen relacions sexuals amb penentració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs, independentment dels dies abans o després de la regla. De fet, des del primer dia que una noia té la menstruació, ja és converteix en una persona fèrtil (que pot tenir un embaràs), de manera que el millor sempre és actuar amb precaució!
Si ell es corre (ejacula) fora, també fot haver risc si el semen ha caigut a prop de l'entrada de la vagina, ja que els espermatozoides estan dissenyats per buscar un òvul que fecundar i poden trigar moltes hores en morir.
Com veus, no hi ha res millor que fer servir el preservatiu per quedar-nos tranquils i gaudir de tot el que fem sense pensar en riscos com l'embaràs i les infeccions!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat