Viure sense cabell
Hola, sóc una adolescent de 15 anys de Lleida i quan tenia 13 mesos hem van diagnosticar Alopecia Areata. Aquesta enfermetat afecta el meu sistema inmunitari, que creu que el cabell es patogen i l'elimina. No afecta en res en la meva vida ni en la meva salud, només són calva.
Quan era més petita portava bandanes o mocadors al cap pero quan vaig començar primaria vaig començar a portar perruques per que portar cuetes. Tots els meus companys de classe saben que tinc aquesta enfermetat i m'acceptem i no hem tracten diferent, pero molts no m'han vist mai sense perruca i aixo es el que vull canviar. A mesura que creixo tinc més ganes de sortir al carrer sense perruca ( no hem malinterpreteu, m'encanta portar perruca i trovo que te moltes coses bones i tinc una gran autoestima i me trobo molt be amb mi mateixa i la meva emfermetat) pero tinc por de les mirades de la gent, de que la gent hem tracti diferent, ect.
També pateixo pels meus pares, se que m'accepten i que hem donarien suport, pero sobretot mamare, se que ho pasarien malament i patirien. No se com explicar-los-hi que necessito que el món hem conegui amb i sense perruca.
Tinc la sort de tenir uns tiets gays amb qui si que hem sento segura parlant d'això i ells hem van explicar la seva experiencia al sortir de l'armari i hem van donar alguns consells pero no hem sento del tot segura encara.
Algun consell??? Hem seria de gran ajuda.
Gracies
Elena Crespi

Hola! el consell que et podem donar és el següent... (però abans deixa'ns felicitar-te per com de valenta ets!):
Si vols que et vagin coneixent sense perruca, comença per cerlces reduÏts, explica a les teves amistats que vols que et vegin sense perruca perquè et puguin veure tal i com ets i treute la perruca davant d'elles primer. I mica en mica ves ampliant el cercle amb qui ho fas.
Explica als teus pares que tens ganes de fer això i que sents que és important per a tu.
Creiem que ets molt valenta i que tens una energia fantàstica!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat