Ajuuuda!
Desde molt petita m'agrada molt el menjar, i a mida que creixo, es va notant més el greix al meu cos, la qüestió és que peso 74 kg i medeixo 1.63 metres...la veritat és que cada vegada que vull fer dieta i menjar equilibrat sempre ho acabo deixant... I faig gimnàstica rítmica i bàsquet, i no perdo pes...com puc aconseguir més força de voluntat?
Un cop vaig perdre 10 kg, quan feia 5è de primària, i suposo que des de aquell moment que els he tornat a guanyar...
Tinc alguns problemes amb la meva autoestima...Per exemple, cada cop que vaig a rítmica veig uns cossos impresionants , de nenes amb molt bon cos i molt guapes, llavors em deprimeixo perquè sé que si segueixo així, mai arribaré a ser mitjanament com elles...encara que sóc consient de que lletja,no ho sóc(no ho dic per ser egocèntrica, ni molt menys, més que re que intento treure profit a lo bo que tinc)i tinc un bon cor, encara que tingui els meus certs defectes...
Bé només això...Si us plau, ajuda'm a acceptar el meu cos...i a tenir més força de voluntat... m'ajudaria moltissim...
Moltes gràcies :)
Sara Bujalance

Hola Anima99! Gràcies per compartir amb mi la teva situació! El millor que pots fer per mantenir un pes correcte és, en lloc d'intentar fer dietes, menjar de tot, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i continuar fent esport. A part d'això no cal que facis res més. Recorda que el pes també depèn d'un factor genètic que no podem canviar (el que sovint anomenem "constitució") i per això és tan important aprendre a acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé, perquè hi ha coses que no podem canviar i si ens obsessionem amb aquestes coses, a part de que no canviaran, només aconseguirem sentir-nos malament. Així que per sentir-te bé, accepta't tal i com ets i NO et comparis amb ningú!! Cadascú és únic i exclusiu, tu també! Sigues tu mateixa i no et comparis amb ningú perquè no et fa falta, ets única! Valora't positivament i recorda les coses que si t'agraden de tu mateixa, com ser guapa, per exemple, i tenir un bon cor, que és el més important!! Molts petons!!