El ginecòleg pot saber si ets verge?
Hola adolescents voldria fer una pregunta, i esque els meus pares no saben que ja he tingut relacions sexuals i em volen portar al ginecoleg per ferme una revisió. I nomes volia saber si el ginecoleg pot saber que ja no soc verge.
Petons adolescents
IESP

Hola princess18!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
El ginecòleg pot veure si l'himen està trencat o no, però no pot saber si ha estat per tenir relacions sexuals o per un altre motiu (fent esport, per exemple).
Si ho sap, no ha de dir absolutament res, ja que forma part de la teva intimitat.
Per una altra banda, et diria que valoris l'opció de parlar amb els pares (o amb el que tinguis més confiança), i explicar que ja tens relacions. No per donar explicacions de la teva vida, sinó perquè sempre va bé poder comptar amb l'ajuda dels pares en cas que la necessitem.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat