anorexia...???
hola, tinc 14 anys i no se si tinc anorexia.
Quant em quedo a dinar a l escola no menjo i tiro el menjar i si el menjo despres em senta malamen i l'haig de treure. Jo em veig grassa però els meus amics, familiars... em diuen que estic molt prima! tinc por de ser anorexica!
Que em pot passar? Quines consegüències te?
Ajuda si us plau!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. L'anorèxia és una malaltia mental greu que pot destrossar la vida d'una persona. La persona que té anorèxia pateix moltíssim a nivell emocional, se sent molt trista, molt angoixada i la seva vida passa a ser un malson dirigit per la obsessió pel pes i el menjar. Les conseqüències de l'anorèxia poden ser gravíssimes: a nivell físic poden haver problemes de creixement, osteoporosi, problemes hormonals, gàstrics, hepàtics, renals, cardiovasculars, dentals i un llarg etc. A nivell psicològic implica sentir-se deprimit, angoixat, aillat i pot provocar problemes en el rendiment acadèmic i professional... Com veus estem parlant d'una malaltia horrorosa i greu que provoca molt dolor, així que és molt important intentar prevenir-la. Amb el que estàs fent per intentar aprimar te l'estàs jugant perquè pot arribar el cas que et porti a patir aquest problema!! Per mantenir un pes correcte has de menjar de tot, equilibrat, i fer esport habitualment. Així tindràs un bon pes i bona salut, tant a nivell físic com mental. Et recomano també que parlis sobre aquesta preocupació pel pes amb algun adult de confiança com, per exemple, els pares de cara a que t'ajudin a sentir-te millor i evitar un problema tan greu com l'anorèxia. Molts petons!!