FOLLAR DEFINICIÓ
Hola!
M'agradaria saber si sa paraula "follar" es refereix a sa penetració (tigereta en cas de ses ties) o a qualsevol tipus de relació sexual.
Que és exactament follar entre ses ties?
L'acte sexual és lo mateix que relació sexual?
És necessari sa precaució en es cas de relacions entre ties?
Si cap de ses dues persones ha tengut mai relacions sexuals, s'han de tenir precaucions en es sexe oral o tanmateix no es poden contagiar ses malalties?
Gràcies per s'atenció!
IESP

Hola thebosses!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El concepte "follar" és l'equivalent a a tenir "relacions sexuals", però la deficinió acaba sent diferent per cada persona... En resum: és com s'anomena al fet que dues persones que s'atrauen/s'agraden es toquen i fan pràctiques sexuals amb l'objectiu de sentir plaer. I pot haver penetració o no (masturbació, sexe oral...)!
Ara bé, en la nostra cultura se li dóna molta importància a la penetració (massa) fins al punt que es considera que una persona no "perd la virginitat" fins que hagi estat penetrat/ada o hagi penetrat a algú...
En el cas de les noies (com en els nois), cada una decidirà quan ha tingut relacions sexuals: quan va liar-se amb algú per primer cop, quan va estar depsullada amb una altra noia, el dia que va utilitzar alguna joguina sexual (com un vibrador) i va haver penetració... El que vulgui, ja que és una cosa personal de cadascú!
Pel que fa a la protecció, sí que en cal, ja que pot haver transmissió d'infeccions:
- Utilitzar un preservatiu en cas de compratir una joguina amb la que es penetra
- Utilitzar bandes de làtex (es poden comprar a la farmàcia) per fer sexe oral
- Fer-se anàlisis de sang periòdicament (com tothom) i visitar el ginecòleg recularment, sobretot en cas de notar els símptomes d'alguna infecció.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat