Ajuda!! Estic molt preocupada
Hola,estic força acollonada perquè fa un par de setmanes el meu novio i jo vam tenir relacions. Però al posar-se el preservatiu, se'l va posar del revés (però no se'l va poder posar del tot), i no vam canviar de preservatiu, es a dir que se'l va posar del dret i com si no hagués passat res... Se que encara no havia tret el semen, però em preocupa això del líquid preseminal.
Des de llavors que no paro de pensar en si hi ha la possibilitat de embaràs!!! I ja fa un par de dies que m'hauria d'haver vingut la regla i no me ve...Aquest tema només l'he parlat amb la meva millor amiga i diu que millor que no hi pensi ja que el fet de que estigui tant preocupa pot fer que la regla sem enredereixi.
Necessito consell si us plau!!! Gràcies.
Anissa Ouali

Hola 13gig14!
Tocar i retocar el preservatiu, donar-li la volta, amb les ungles, obrir-lo o guardar-lo en males condicions, pot fer que en utilitzar-lo es estigui trencat o no protegeixi com ha de protegir, fent que hi hagi risc en la relació.
No podem saber amb exactitud si el preservatiu que vau utilitzar, al donar-li la volta va estar amb contacte amb el líquid preseminal o no, tot i que pel que ens dius, sembla que el risc ha sigut baix. És cert que aquest líquid conté espermatozoides, i per tant hi ha risc d'embaràs, a més a més que no es controla en quin moment surt, per això és important utilitzar el preservatiu des del principi.
Dit això, també has de tenir en compte, que l'angoixa, preocupació, nervis... poden fer que la menstruació s'endarrereixi. Per això et recomanaríem que si en uns dies, encara no ha vingut, puguis fer una visita al metge i veure que tot va bé i que possiblement només s'està endarrerint més del compte.
Una forta abraçada i gràcies per la teva consulta!
Anissa Ouali, @AniOuali