+3 mesos sense la regla ---- por als tampons
Hola!!
Estic molt preocupada perquè fa poc vaig llegir un article on s'explicava que encara que sigui normal que al principi la regla sigui irregular, és preocupant quan passa de 2 mesos.
Tinc 16 anys i hem va vindre per primer cop al Juny d'aquest any, i fins ara no m'ha tornat a baixar.
Porto 81 dies de retràs.
Perquè no hem baixa? No vull anar al ginecòleg perquè ho trobo inútil, vaig anar abans de que hem vingués, preocupada perquè no hem venia i no va fer absolutament res, si tan sols hem va tocar.
No sé si te que veure però sóc una noia prima (per constitució) però jo menjo correctament.
I per lo que fa a la por dels tampons: vaig intentar posar-me un i feia moolt de mal. Després vaig llegir lo de la malaltia d'infecció aquesta i no m'atreveixo a ni tan sols intentar-ho (quan em vingui clar).
Estic preocupada per aquests 2 temes, ajuda porfaa.
Anissa Ouali

Hola Muwigara!
Durant els primers anys de menstruació no es considera gens estrany que aquesta sigui irregular, encara que passin més de dos mesos des de la primera menstruació. Així que no tens per què preocupar-te. Tot i així, i encara que la primera visita no es fes res, sempre es recomana visitar al ginecòleg (és diferents les proves que fa el metge un cop ja ha vingut la menstruació que si encara no ha vingut mai).
En relació al pes, quan hi ha canvi de pes important la menstruació es veu afectada directament, com també degut a altres canvis d'hàbits.
Pel que fa als tampons, no t'atabalis! Per poder utilitzar-los hauràs de tenir una mica de paciència i anar provant de mica en mica, et deixem un enllaç on trobaràs petits passos que ajuden a la seva col·locació:
La malaltia que vas llegir, s'anomena Síndrome de shock tòxic, i has de saber que s'ha demostrat científicament que no pel fet d'utilitzar tampons automàticament passar això. Quan diuen que és pel tampó, fan referencia a què deixar-lo posat durant molt de temps pot ser un factor de risc.
Espero haver-te ajudat amb els dubtes! Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali