Pastilles Anticonceptives
Hola, avui mateix (28-09-15) em vaig començar a prendre unes pastilles anticonceptives anomenades Diane 35.
Tinc 16 anys i no li he explicat a la meva mare. Tinc una parella estable i per això vaig decidir començar a prendre-les.
Si mai les volgués deixar, les podria deixar de cop? Com ho hauria de fer? Les Pastilles no van amb recepta mèdica i les pots comprar a qualsevol farmàcia.
Un petonet i gràcies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Aquests mètodes anticonceptius no van amb recepta, però és necessari que un ginecòleg/a ho recomani! No es pot prendre per iniciativa pròpia i ja està... Tens 16 anys, i el teu cos encara està canviant, de manera que necessites consell professional. A més, recorda que les pastilles no protegeixen de les infeccions de transmissió sexual, així que haurieu de fer-vos proves tots dos per saber si esteu sans,
Si no li vols comentar a la teva mare, és la teva decisió. Però també et diré que per una noia, és important poder comptar amb l'ajuda d'un adult de confiança (com la mare) en aquests temes... Ella et pot aconsellar i guiar, ja que et coneix bé i t'ha cuidat des de petita. Ocultar-ho només farà que pateixis més, no trobes?
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat