la pastilla
BONES!!
A mi m'agradaria saver l'efecte que té la pastilla del dia després sobre l'organisme de la noia. Si ten pren moltes pot ser que arribi un dia que ja no et facin efecte?
I quina diferència hi ha amb l'abortament?
Moltes gràcies adolescents!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Comencem pel principi, la diferència entre la píndola del dia després i una interrupció voluntària de l'embaràs és que la píndola actua abans de la implantació de l'embrió, és a dir, actua abans que es pugui donar l'embaràs. L’avortament, en canvi, és una intervenció mèdica per interrompre l'embaràs, és a dir, ja s'ha donat la implantació de l'embrió.
Pel que fa als efectes de la píndola del dia després, aquesta pot donar:
- Nàusees
- vòmits
- mal de cap
- dolor gàstric
- còlics
- dolor intestinal
- dolor dels pits
I menys habitualment també pot donar:
- mareig
- sagnat vaginal.
- alteracions en el cicle menstrual
La píndola del dia després NO és un mètode conceptiu que es pugui prendre de forma habitual, és un mètode d'urgència!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat