Vacuna papiloma
Hola,
Sóc una noia de 16 anys i et volia preguntar un parell de coses:
1. Quan tenia 14 anys a l'escola posaven vacunes contra el virus del papiloma humà. Però ni jo ni les meves amigues ens la vam posar. Aquest estiu una infermera va parlar amb la meva mare i li va dir que hi ha moltes noies amb 20 anys que moren per càncer d'úter i la meva mare hem diu que me la posi. Que faig? En què consisteix? És necessària?
2. Fa dos anys que hem masturbo, primer hem ficava els dits i ara me toco el clítoris i m'encanta. Però m'agradaria experimentar coses noves. Què puc fer? Com puc arribar a l'orgasme?
Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Estar en contacte amb el virus del papil·loma humà no significa que hagis de desenvolupar càncer, de fet, la gran majoria de persones, en algun moment o altre de la vida estem en contacte amb aquest virus.
D'altra banda, nosaltres no et podem dir què fer, el millor és que t'assessori la teva doctora, ja que dependrà d'antecedents familiars, etc...
Pel que fa a la masturbació, és normal sentir més plaer a través del clítoris, sabies que la seva única funció és la de proporcionar plaer? Si vols provar coses noves, comença per jugar amb diferents pressions, prova amb algun lubricant de base aquosa a veure si sents de forma diferent, etc...
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat