virginitat
hola,
tinc 14 anys i ja fa temps que tinc ganes de perdre la virginitat pero hem ronden moltes preguntes pel cap; soc massa jove? i si es el noi equivocat? y si es trenca el condo?
tinc molts dubtes pero devant de tot estan les ganes de fer-ho.
moltes gràcies .
IESP

Hola Tristan666
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP. Gràcies per la teva pregunta!
El cert és que per tenir relacions sexuals amb penetració el més important no és l'edat, sinó com se senti un de preparat/da! És a dir, quan un es coneix el seu cos, està ben informat i sent que ja ha experimentat suficient a una altra persona i vol començar a incorporar la penetració en les seves relacions sexuals.
Respecte al noi, només et diria que sigui algú de confiança amb qui t'hi sentis còmoda i pogueu parlar del que a tu i a ell us preocupa, per a que sigui una situació agradable per tots dos! :)
Si es trenca el preservatiu (que no passa sovint, però pot ser) hauries d'anar a urgències per a que et facilitin la pastilla del dia després (se'n diu així perquè s'ha de prendre abans que passin 72 hores després d'aquella relació sexual!).
Espero haver-te ajudat una mica Tristan! :)
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat