Dubtes sobre el sexe
Hola, tinc 14 anys i em va venir la regla fa bastant. Els pits no em creixen i totes les meves amigues tenen molt més pit que jo. Dec fer una 85... diminuts. Em creixeran? Em sento una mica incòmode quan haig d'anar a la piscina o algun lloc on se'm puguin veure.
Tinc un altre dubte, fa aproximadament un mes vaig estar a punt de fer-ho amb el meu novio. No em va arribar a penetrar del tot perquè em feia molt mal, però em va entrar una mica. (amb condó).Això no és tot, abans d'això estavem nuus sense preservetiu i el seu penis va acariciar la meva vagina però sense penetració i sense condó. Puc estar embarassada?
Una altra cosa.. amb la meva millor amiga ens hem liat uns 5 cops.. sense sentir res, només per diversió, vol dir alguna cosa?
Ah, és normal que si surt una escena eròtica a la televisió em posis molt calenta?
I per últim jeje, sóc verge, el primer cop et pots quedar embarassada? Esque el meu novio ho vol fer però el dia que ho vam intentar no vam poguer perquè em feia molt de mal, què faig? Es suportable el mal?
Ajuda! Gràcies:) I ho sento per tantes preguntes.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Anem pas per pas:
- A la teva edat els pits poden seguir creixent, és clar. Però cada cos és diferent, i també hi ha noies que acaben tenint una talla 85. Per això és important no obessionar-se i acceptar-nos tal com som, perqiè sinó caiem en les comparacions i pot fer que no ens estimem com hauríem de fer-ho! :)
- Pel que expliques de la situació amb el teu novio, les possibilitat de quedar-se embarassades són baixes, però és important no jugar amb foc: quan tingueu relacions, s'ha de fer servir el preservatiu! Justament per no haver d'estar preocupant-se contantment i gaudir tranquil.la.
- Hi ha persones que experimenten amb els amics i amigues, i no vol dir cap cosa concreta. Senzillament ho heu passat bé juntes! En canvi, si notes que t'agrada molt o que pots arribar a enamorar-te, és millor que ho parlis amb ella per a que no sorgeixin malentessos, d'acord?
- Sí que és normal posar-se calenta al veure una escena eròtica a la televisió! de fet, les fan per això ;)
- Sí, el primer cop et pots quedar embarassada! Una dona pot quedar-se des del primer dia que li ve la regla, ja que es converteix en una dona fèrtil. I el mal segurament seria perquè no estaves suficientment tranquil.la, i la musculatura de la vagina no deixa que hi hagia una penentració fàcil. Per aquest motiu et diria que aneu sense presses, i que et vagis sentit còmode a poc a poc... Que quan no estem preparades, els nostre cos ens ho fa saber així!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat