Ajuda!
Hola soc la Jessica!
Tinc un petit problema. Resulta que ultimament no tinc ganes de mantenir relacions sexuals amb el meu novio pero ell sen mor de ganes. Que puc fer per tenir mes ganes i que magradi mes el sexe amb ell?
Per cert, masturbarse tot sovint fa augmentar les ganes de tenir mes sexe?
Estic molt preocupada perque no se que fer, molts dies no em poso calenta i llavors no en tinc ganes.
Moltes gracies!
IESP

Hola Jessica,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. El desig és una de les coses més fràgils que tenim les persones, sovint és el primer indicador que es veu afectat quan no estem bé per qualsevol altre cosa.
Amb la teva consulta ens venen més preguntes al cap: Des de quan et passa? Ha passat alguna cosa en la teva vida, durant aquest temps que notes menys ganes? Amb el teu novio com esteu? Ha passat alguna cosa entre vosaltres? Què notes diferent? etc...
Com veus, no tenim massa respostes, ens sorgeixen més preguntes, el que volem fer-te veure és que les ganes, el desig, és una cosa molt complexa. Valora si hi ha algun aspecte de la teva vida que actualment et preocupi més del que ho feia dies enrere, i puguis detectar si cal solucionar alguna cosa.
Pel que fa a la teva pregunta de si masturbar-se pot fer augmentar les ganes de tenir sexe, depèn, hi ha persones que sí que s'activen i n'hi ha d'altres que no. També pot anar a dies, hi haurà dies que t'excitaràs amb més facilitat i altres costarà més.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat