Ajudaa urgent
Holaa!
Tinc un problema una mica serio, aviam el diumenge ho vaig fer amb un noi sense condo i sem va correr a dintre, tinc molta por, nose que fer i no lis puc dir als meus pares perque son una mica antics i em maten... No em vaig pendre la pildora del dia despres.. Cuantes posibilitats hi ha de que em quedi embarassada? (No estic en preiode fertil) i en cas de que ho estigue com faig per sabre-ho i com puc abortar sense que sen enterin els meuss pares?
Gracies!
IESP

Hola Anna!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Tenir relacions amb penetració i que el noi ejaculi sense preservatiu, és un risc gran, ja que les probabilitats de quedar embarassada són altes...
Respecte al periode fèrtil, aquest té sentit quan la noia si busca tenir un bebé, i té relacions aquells dies del mes que és més fàcil quedar-se embarassada. Però la resta de dies del mes (inclús els de la regla), es pot quedar embarassada també! Per tant, quan es tenen relacions, s'ha de fer servir el preservatiu sigui el dia que sigui.
Per saber si hi ha embaràs, es pot comprar un test d'embaràs a la farmàcia, ja que solen ser molt fiables.
- En cas que sí hi hagi embaràs, el millor és poder comptar amb l'ajuda dels pares... És una situació molt difícil i dura, on es necessita el recolzament dels adults que ens estimen, d'acord?
- Si no hi ha embaràs, és un bon moment per pensar perquè no heu utilitzat el preservatiu. És responsabilitat de tots dos (tot i que ara ets tu l'angoixada) i no sembla que valgui la pensa patir tant, no? El sexe és per passar-ho bé i no tenir por, recorda! Ànims maca!
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat