pes i reglaaaa
Bon dia, tinc dues preguntes:
La meva mare fa poc el metge li va dir que jo, que tinc 15 anys, amb aquesta edat hauria de pesar com a mínim 50 kg, i jo avui m'he pesat i tinc la regla, i peso 47. Estic preocupada és normal? Hauria d'anar al ginecòlec???
I l'altre és que sempre qua tic la regla em fa molt mal els ronyons i la manxa. M'haig d'estirar cada dos per tres perque em fam moltiissim mal... per alleujar-ho em prenc ibuprofens però em fa por que tants siguin dolents pel cos.... Pot ser que tingui algun problema o algo???? Gràcies :)
Anissa Ouali

Hola 913marta!
El pes ideal no és calcula únicament amb l'edat, cal conèixer també l'alçada i els hàbits de salut de cadascú. Per tant abans de preocupar-te, pots fer una visita al metge de capçalera i que faci les revisions per veure que estàs en un bon pes i sense cap problema (si tens més dubtes relacionats amb pes i alimentació, recorda que al costat d'aquest consultori trobaràs el consultori d'alimentació amb la nostra companya Sara).
En quan als dolors que sents durant la menstruació, has de saber que a moltes noies els hi passa això, i no ha de ser cap problema. L'automedicació no és recomanable però hi ha medicaments com els ibuprofens que ens ajuden en algun moment quan tenim un dolor puntual (i no han de ser perjudicials). Però com sempre diem de fer revisions amb el metge i ginecòleg per veure que tot va bé!
Esperem haver-te ajudat una mica, sobretot a quedar-te una mica més tranquil•la! una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali