ajuda si us plau, no se qué fer
Hola, la veritat és que no sabia si escriure o no, però estic molt nerviosa i no se que fer ni amb qui parlar ni com actuar.
Tinc 18 anys, i fa un mes que em va deixar el meu novio. Mentre estavem junts vem tenir relacions sexuals, sempre amb preservatiu obviament. La qüestió és que als preliminars sempre jugavem i tal sense condó, i ell és restregava contra la meva vagina amb el seu penis, i bueno, una vegada va entrar però va ser un segon.
Aquí ve el problema, tinc un retràs d'un mes i una setmana més o menys, i no se que fer, si fer-me el test o esperar-me o que... Perque sóc de regla irregular i clar, últimament he passat també molts nervis amb la ruptura, amb la uni, etc. De fet després de deixar-ho durant uns dies vaig estar sagnant per la vagina, però no era regla, perque em feia mal al nar al lavabo.
Aquestes dues últimes setmanes he tingut mal de panxa,dolor als pits, etc. (tot el que sento quan m'ha de baixar la regla) i per tant nose que fer, si m'he d'esperar o no...
També afegir que durant l'últim mes que em estat junts ha sigut quan em començat a tenir relacions i d'una manera habitual, i el meu cos tampoc estava acostumat.
Que hauria de fer? AJUDA SI US PLAU:(
IESP

Hola Faisca17!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta i per la teva confiança!
El retard en la regla pot ser per varis motius, un d'ells pot ser els nervis que has patit arrel de la ruptura amb la teva parella. De manera que seria normal si es retrassa la regla, ja que el teu estat anímic ha variat molt.
Per una altra banda et diria que si has de seguir neguitosa, potser la millor opció seria comprar un "predictor" a la farmàcia i treure's de dubtes, ja que et pot ajudar a estar més tranquil.la, no creus? Molts ànims!
Com veus, és molt important utilitzar el preservatiu, perquè sinó estem patint constantment... i no val la pena!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat