Pastilla del dia després i mètodes anticonceptius
Bones! primer de tot moltes gràcies per la feina que feu!
Tinc bastants dubtes que m'agradaria que em resolguéssiu.
1-Primer de tot, fa pocs dies que vaig aver d'utilitzar la pastilla del dia després perquè se'ns va trencar el preservatiu a la meva parella i a mi, i estic bastant preocupada ja que he sentit que si la utilitzes tres cops ets pots quedar esteril, i jo sóc molt jove i si tornar a fallar el mètode i me l'he de tornar a prendre no vull patir conseqüències. És veritat lo de la esterilitat? quants cops es pot prendre sense que hi hagi cap risc?
2-Ja que he tingut aquest incident i apart trobo els condons molt incòmodes, he pensat d'utilitzar o el DIU o la barra que s'implanta al braç, ja que sóc bastant despistada per a fer servir les pastilles cada dia o posar-me els parxes...
-Què he de fer? Anar al metge de capcelera i que m'envii al ginecoleg?
-Si deprés de que em faci les proves veu que puc fer servir altres mètodes a part del DIU o la barra meu posarà igualment?
-El preu tan d'una cosa com l'altra el cobreix la seguretat social o s'ha de pagar? En aquest cas quan?
Bé, moltes gràcies per l'atencio! M'AGRADARIA QUE LA CONSULTA NO ES PUBLIQUES AL FACEBOOK
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Vaig responent:
1. No, això és un mite: no et quedes estèril per haver utilitzat la pastilla de l'endemà! L'únic que no es tracta d'un mètode anticonceptiu normal, sinó d'urgència, i que cada cop que es pren perd efectivitat.
2. El que pots fer és localitzar l'ASSIR (el centre de salut sexual i reproductiva) del teu poble o ciutat, perquè allà t'assessoran molt bé! SI no saps on és, una bona opció és anar a l'Espai Jove del poble i preguntar, ja que l'ASSIR sol tenir una tarda dedicada als joves. Evidentment, la consulta sempre és confidencial i gratuita, i podràs preguntar quins mètodes et recomanen per la setva situació (edat, estat de salut, tipus de parella...)
Cada mètode té un prou i uns inconvenients i avantatges. No solen ser cars, però tampoc gratuits, i van variant segons l'any.., Per això, et recomano que duguis amb tu una llibreteta i apuntis tot el que et diguin :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat