Estirilitat?
Bones, tinc 18 anys i tinc uns periodes de regla molt irregulars desde fa 5 anys n'hi han mesos que no em baixa o sempre em baixa en dates que no l'espero. Tenía novio, ell i jo a vegades degut a escalfors ho feiem sense protecció i a vegades s'havia corregut dins, amb un altre noi em va pasar el mateix... i la regla continua baixant-me, no prenc cap píndola ni re anticonceptiu i si ho faig amb protecció sento mal dins de la vagina i escoçor, es gair normal? He arribat a la conclusió de que puc ser esteril.. i es algo que em preocupa per que ara mantinc una relació estable desde fa molt de temps i ell en el futur vol descendencia..
Elena Crespi

Hola! Com estàs?
Doncs això que et passa no és necessàriament símbol d'esterilitat. EL que sí pot passar és que hagis tingut sort. De totes maneres, és MOLT imortant que et protegeixis, no només per un possible embaràs no desitjat sinó també per les malalties de transmissió sexual.
Però anant al gra: només podràs saber si ets estèril gràcies a unes proves mèdiques, no pel fet que tenint relacions sexuals desprotegides hagis tingut la sort de que no passés res. Si veus que tens les regles molt irregulars, et recoano que vagis al ginecòleg i li expliquis. No sé si ja hi has anat alguna vegada.
Però sobretot, sobretot, sobretot: és molt important que utilitzis protecció en les teves relacions sexuals i li l'anticoncepció vols que sigui hormonal, primer us heu de fer proves mèdiques (un anàlisi de sang on et comprovin que no tingueu cap ITS) tant a tu com a la teva parella.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.iesp.cat