Dubtes sobre orientació sexual?
Hola, primer de tot gràcies a les persones que contesteu a tots als adolescents, ens ajudeu molt i espero que a mi també em pogueu ajudar.
El cas és que tinc 17 anys, i la veritat és des de petita he sigut curiosa amb la sexualitat, el sexe, les seves parts....etc. La qüestió és que la meva germana i la meva cosina tenen 15 anys, i estem molt unides, sobretot perquè la meva cosina es queda molts dies a dormir, i a l'estiu més. Des de que les 3 ens vem començar a desenvolupar sexualment hem tingut molta curiositat, i primer jugant (sense saber molt bè que feiem) i després sabent-ho, moltes vegades ens masturbem a la vegada. La veritat és que estem molt contentes fent-ho, aprenem coses noves i sentim molt plaer. Cal dir que les 3 ho fem quan volem, mai ens sentim obligades ni res de això. Sobre aquest tema he llegit alguna cosa, i la meva millor amiga, que és la única persona que ho sap fora de la meva germana i la meva cosina, també diu que ho va fer un cop amb la seva germana, i que no és res dolent si tothom vol, i el meu, és el cas.
Sobre aquest tema ho tinc tot bastant clar, tot i que si voleu afegir o dir-me alguna cosa (com temes de higiene o consells en general) estare molt oberta a escoltar-vos, però la meva qüestió principal és que tinc novio, i amb ell mantinc relacions sexuals, i també m'ho passo molt bé i disfruto tenint sexe amb ell. Llavors, què sóc, bisexual, lesbiana, hetero....? Se que moltes d'aquestes coses són concepcions socials però tinc molts dubtes, aixi que si podeu dirme alguna cosa sobre els 2 temes, estaré encantada.
Gràcies pel vostre servei de preguntes!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Moltes gràcies per les teves paraules d'agraïment, ens animen molt a seguir treballant en el consultori!
Bé, la veritat és que res del que ens expliques és un problema. El que fas amb la teva germana i la teva cosina, són jocs sexuals, com has dit vàreu començar de ben petites i possiblement ho anireu deixant de fer al llarg dels anys, ja que pot formar part de l'època de descobriment sexual. Potser estaria bé, que ho parléssiu obertament, es a dir, planteja la pregunta de si estan còmodes amb aquesta situació de masturbació compartida.
Pel que fa a la teva orientació, ni aquests jocs ni el tenir novio ho definiran. L'orientació sexual es defineix per de qui t'enamores no amb qui tens relacions sexuals. Per tant, encara et fa falta conèixer-te més i no pressionar-te.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
Consulta Jove, Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella
www.consultajove.cat