Unes preguntesssss (888888 És per reconeixe'm8888)
Sóc una noia de 14 anys, bueno en faré 15. He tingut algun novios pero no m'han durat. Mai he tingut relacions sexuals però tinc unes preguntetes:))
1. Pel sexe anal es poden transmetre infeccions sexuals?
2. Amb brackets es pot tenir sexe oral?
3. Recomanes depilar-se el pubis amb la cera? (Estic acostumada a fer-m'ho a les cames i les aixelles)
4. Quan li fas una palla a un noi li has d'apretar el penis? O només envoltar-lo amb la ma amb suavitat i moure amunt i a dalt?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de Consulta Jove l'IESP. Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Per a no deixar-nos cap pregunta sense resoldre les copiarem i les anirem resolent per ordre:
1. Pel sexe anal es poden transmetre infeccions sexuals?
Sí! Per a fer sexe anal cal utilitzar SEMPRE preservatiu ja que les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS) que es poden transmetre són les mateixes que les que es poden transmetre amb qualsevol altre tipus de relació sexual on hi hagi contacte entre fluids.
2. Amb brackets es pot tenir sexe oral?
Sí! Només hauràs d'anar amb compte de no fregar els seus genitals amb els ferros, per no fer cap ferideta (les ferides en els genitals solen ser molt incòmodes i doloroses), i amb els teus llavis, no fos cas que et fessis una ferida tu ;) Recorda també que amb el sexe oral també es poden transmetre ITS, per tant, sempre amb preservatiu o amb barrera de làtex.
El pubis només l'has de depilar si tu vols, no és cap condició per a res, però si ho fas el millor serà segons la teva pell i el teu pèl, nosaltres som psicòlogues, ni dermatòlogues ni esteticistes, per tant, millor pregunta a un centre de depilació què seria millor per a tu.
Dependrà de les preferències del noi, si vol més pressió t'ho pot indicar amb la seva mà presionant la teva, o demanant-t’ho verbalment.
Esperem haver resolt els teus dubtes!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
Consulta Jove, Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella
www.consultajove.cat