Perdre la virginitat
Hola, m'agradaria que m’ajudéssiu.
Tinc 17 anys i he tingut uns quants lios, de festa sobretot, és a dir rollos d'una nit. Però amb alguns em repetit, hem quedat i eso. I un dia, amb un d’ells hi vaig quedar i em va proposar fer-ho, li vaig dir que no perquè crec que ho hauria de perdre amb un tiu el qual portem un temps, com fa casi tothom. Però fa poc, amb un altre d'aquests lios em va demanar el mateix i també li vaig dir que no. A més ells em contesten que només és sexe, que quan ho faci-hi amb una persona que estimi ja serà diferent i especial i ho difrutaré molt més; però que ara ho hauria de disfrutar com a concepte que és de sexe.
A part jo realment amb sento preparada i eso... però clar tinc por de que si ho faig amb algun d'ells pues m'estic convertint amb una "puta", perquè les amigues que tinc que l'han perdut ho han fet amb els seus novios, i s'estimen i eso.. i no pas amb un tiu al qual es senten atretes només físicament.
A més tinc por de que s’hi la perdo amb un d’ells llavores ja no vulguin saber res més de mi, és a dir que només em vulguin per això. I no sé pas que dir-s’hi ni que fer més perquè últimament només fan que preguntar-m'ho i ha mi m’agraden i m’atrauen com a tius que són amb mi i amb lo bons que estan.
Ajudeu-me si us plau,
gràcies.
IESP

Hola Pilarneus!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
En primer lloc, dir-te que és molt injust que pensis que és de "puta" tenir relacions amb qui vulguis. Hem de vigilar, ja que vivim en una societat molt masclista, i si ens despistem, ens passem el dia jutjant-nos per una cosa que els nois fan tranquil.lament. Has de tenir relacions amb qui TU vulguis, això està clar!
Ara bé, aquests nois que t'ho han proposat, han de respectar el teu NO i el fet que encara no ho vegis clar. No és cert que el sexe sigui "només sexe", ja que hi ha moltes altres coses implicades: l'autoestima de cadascú, les ganes d'agradar a l'altre, els complexes... i els sentiments poden variar molt amb el fet de tenir relacions, ja que és una cosa molt íntima.
No et pressionis, ja que tindràs infinites oportunitats per perdre la virginitat. Pensa què et ve de gust, no com pensaran els altres, d'acord? Parla amb la persona que triis (si finalment decideixer fer-ho) i explica les teves pors, ja que la confiança és molt important :) Ah! I recorda que els nois també tenen inseguretats i dubtes!
Espero haver-te ajudat!!
Helena Galé
@sexsapiens
Institut d’Estudis de la Sexualitat i la Parella
Servei de Consulta Jove - www.consultajove.cat