El meu novio no es corre
Hola guapos, us escric perquè començo a estar una mica preocupada... Jo sóc una noia de 17 anys i tinc relacions amb el meu novio, però desde que ho fem no s'ha corregut cap cop, i no només quan ho fem, sinó que també l'he masturbat manualment habera si així ho aconseguiem, pero no hi ha maneres... Ell em diu que no em preocupi, que jo no en tinc cap culpa, però jo encara que ho eviti no puc para de pensar-hi perquè no li passa. És normal? És un tema pel que preocupar-se?
Moltes gràcies per l'ajuda,
un petonàs,
IESP

Hola Júlia!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Com el teu novio diu, la culpa no és teva! L'ejaculació no depen de la persona que toca el penis, sinó del noi.
El que li passa té a veure amb l'ansietat, ja que quan un noi està nerviós o amb pors, la seva reposta sexual es veu afectada. El més habitual és que passi el contrari, és a dir que ejaculi molt ràpid, però també pot ser que no ejaculi com en el seu cas.
És important que ho parleu, i que pugui expressar com se sent. També us diré que no us preguneu les relacions com un examen, ni estigueu atents a l'ejaculació com si fos lúnic que importa. Gaudiu de l'estona d'estar junts, gaudiu de la relació, rieu... L'ejaculació ja arribarà quan sigui!
Si passa el temps i esteu preocupats, sempre podeu comptar amb l'ajuda d'un especialista en teràpia sexual, per exemple les psicòlogues de l'equip de la Consulta Jove.
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
Institut d’Estudis de la Sexualitat i la Parella
Servei de Consulta Jove - www.consultajove.cat