Quan es sol tenir el semen?
Hola adolescents!
Tinc un problema. Tinc 13 anys i no sé a quina edat es sol tenir el semen, no sé quan notes que el tens. I el pitjor de tot es que els meus amics tots diuen que el tenen. Jo no se si es veritat o no, i el que faig es dir que jo també el tinc. Però, i si ja sé que el tinc i no me n'adono? I si realment tots el meus amics en tenen i jo no?
Ajuda siusplau!
IESP

Hola Pedritu!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Cada cos és diferent, i de la mateixa manera que passa a les noies amb la regla, el semen pot aparéixer a diferents edats.
No t'has de preocupar, ja que amb 13 anys no vas pas tard! I pensa que, si tu menteixes, no podria ser que algun/s dels teus amics també ho estiguessin fent?
Pel que fa a saber si en tens, es descobreix de dues maneres: o al llevar-se, perquè durant la nit ha sortit una mica de semen i es veu; o amb la masturbació.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
Institut d’Estudis de la Sexualitat i la Parella
Servei de Consulta Jove - www.consultajove.cat