Ejaculació precoç
Ja fa dos mesos que la meva parella parella i jo vam decidir mantenir relacions sexuals, els primers dies quan ella em tocava les meves parts no podia aguantar i ejaculava als pocs segons. Ja fa dos mesos que he descobert que tinc aquest problema i ho he parlat amb la meva novia i hem intentat buscar la solució de moltes maneres. Ella en tot moment ha estat comprensiva en mi i ha intentat ajudar-me, això em va fer por al principi perquè ho vaig parlar amb un amic i ell hem va explicar que una noia va decidir deixar a la seva parella per aquest mateix problema, però crec que tots els nois que tinguin aquest problema com jo el millor es parlar-ho amb la parella o un amic i ja veureu com, encara que al principi pensis que no et voldran ajudar o tinguis molt de "corte" al moment d'explicar-ho, serà tot molt millor i pot ser et costa trobar la solució però buscant ajuda ho faràs més ràpid. Bé, la meva consulta es pot resumir en que m'agradaria saber l'opinió de l'experta i si em podia ajudar a resoldre el problema.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que l'ejaculació precoç és una etiqueta molt injusta... Bàsicament perquè es viu com un problema sexual, però és més aviat una conseqüència natural pel fet d'estar excitat i passant-ho bé!
És normal que un noi jove i amb poca experiència ejaculi ben ràpid. Des de la pornografia ens fan creure que no, que un noi hauria d'estar molta estona penetrant... Però la realitat és que l'ejaculació és una resposta del cos quan està excitat i és involuntària. Què pot fer el noi llavors? Aprendre com funciona aquesta resposta per allargar-la.
Coses a tenir en compte:
- És molt important la pràctica, l'autoconeixement i la confiança amb la parella
- Quan costa controlar l'ejaculació, sol haver presència de l'ANSIETAT, sobretot la de "rendiment": ho faré bé? li agradrà? aguantaré suficient? etc.
- Una cosa que va molt bé és practicar amb la masturbació un sol, i aprendre a detectar el moment abans de "perdre el control"
- Quan s'esta amb l'altre i arriba la sensació d'estar a punt d'ejacular, es pot canviar i fer una altra pràctica!
- Rerordar que si s'ejacula ràpid, realment no passa res greu: l'important és gaudir tots dos, així que li toca a l'altre! :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat