amigues cegues
Hola, tinc un problema amb les meves millors amigues... per començar diré que són tres, els hi posarem noms,D,J i C. Crec que el problema més gran el tinc amb la D; fa 8 anys que som amigues i sempre em tingut els nostres problemetes ja que les dues tenim personalitats fortes.
El problema es que l'altre dia vam sortir de festa i a la D li va agafar una petita/gran depressió, la típica depressió aquella de; no m'he liat mai, no sóc guapa, estic gorda,...etc. El problema no és que jo tampoc m'hagi liat i que em senti exactament com ella, el problema es que quan explicava tot això estavem sentades amb una amiga que tampoc no és que sgui molt intima i el que em va xocar es que la D parlava i només la mirava a ella, només parlava per a ella i a sobre parlaven amb paraules clau com aquell/aquella allò/això...No es soposa que sóc jo la que ha de saber qui és aquell o aquella o allò o això?? joder, jo sempre li explico els meus problemes com quan la meva germana va començar a fumar i tants altres conflictes...
Però això no és tot, hi ha la segona part. Uns minuts més tard, quan ja s'havia calmat li vaig dir a la D que si podiem parlar a soles. Li vaig explicar que jo em sentia com ella que estava enfadada perquè no parlava amb mi i que em sentia com una extranya quan explicava el que li passava ja que no entenia res... tot això va passar molt ràpid, jo plorava, ella plorava i s'enfadava i jo encara ,'enfadava més i agagagagaga... el que em va dir em va trencar el cor... em va dir que en aquell moment no volia parlar d'això i va marxar... em va deixar en visto!?!?!?!?!?!?! no vam parlar més en tota la nit.
Però encara no s'ha acabat perquè el dia següent vaig obrir per wts a la nostra amiga J i li vaig preguntar si la D havia parlat amb ella i la J em va dir que si, en aquell moment em vaig sentir fatal perque a mi no m'havia parlat i li vaig dir a la J i ella també em va deixar en visto.... no em va dir res, PERÒ ESQUE ELLA HO SABIA QUE JO HO ESTAVA PASSANT MALAMENT!!!!
Ara porten dos dies sense parlarme i jo no penso iniciar la converça i menys per wtsp,... no sé que fer, me les estimo molt però això és inaguantable, estem tot el dia darrere la D, que quedem i ella no pot dons no quedem, que anem de festa, ella a de decidir on anem, que a alguna ens passa alguna cosa ella es la única que pot parlar... no sé com fer perquè sàpiga que estic amb ella, que és guapa, que té amigues i que pot confiar amb elles...pot ser que el problema el tingui jo i no elles?
Gràcies per llegir tot això, petons.
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Les relacions d'amistat són canviants... si les persones canvien, també ho fan les relacions i això ho hem de tenir molt present. A vegades ens sentim més properes a certes persones i en altres temporades ens allunyem una mica.
Entenem que no vulguis iniciar la conversa, però a vegades ens hem de menjar l'orgull per solucionar les coses, no creus? Sigues sincera amb elles i parleu sobre la vostra amistat. Potser parlant des del cor, us podeu trobar i recuperar la complicitat que teníeu.
De totes maneres, també és un bon moment per ampliar una mica el teu cercle d'amistat. És molt enriquidor que totes incorporeu altres amistats al vostre grup, ja que així teniu altres punts de vista i fins i tot plans més diversos!
Una abraçada!
www.consultajove.cat