Dits T.T
Hola voldria fer unes preguntes: es pot produir un embaras per mitjà dels dits es a dir que el noi/a tingui liquid seminal a les mans i despres toqui a la noia?
Quant de temps duren els espermatozous al aire lliure o a les mans?
Anissa Ouali

Hola Blancaneus!
Comencem pel temps de vida d'un espermatozoide: El semen conté espermatozoides i la vida dels espermatozoides es determina per diversos paràmetres però els més importants són la temperatura a l'exterior i l'acidesa de l'ambient (aproximadament entre 37 o 37,5 graus i el ph hauria de ser de 7-7,5).
Quan els espermatozoides surten del cos masculí mitjançant la ejaculació la seva vida depèn de les condicions ambientals . El temps mitjà de supervivència d'un espermatozoide en el cos de la dona és de 4 dies (amb les condicions favorables). No obstant això, quan s'exposa a l'aire o llocs amb condicions desfavorables, mor en qüestió de minuts.
Tenint en compte això, si el semen acaba a les mans i directament hi ha contacte amb la part interior de la vagina, podríem parlar de risc d'embaràs no desitjat, a més a més del risc d'infeccions.
Espero haver-te pogut ajudar amb el dubte! una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali