Problema serio urgent avans de que passi el temps
Hola mira, durant el meu periode de ovulació, vaig mantenir relacions sexuals tant amb protecció com sense, porto 2 anys amb el meu novio ja em tingut algun que d'altre problema, tinc 17 anys i som vastant consients, però tinc la seguratat que no va passa res, però ara estic molt nerviosa i neguitosa he llegit que els nervis afecten a que la regla no em baixi, fa 3 dies que m'hauria d'haber vingut, ja he tingut alguns altres retrassos, però estic especialment nerviosa en aquest em trobo fatal i estic feta pols,i tinc vastanta por, els nervis afecten molt pero vull tenir més informació sobre els retards de la regla quins sintomes hi han etc.. Necessito consell, informació i ajuda, sempre ho he portat tot molt bé però aquest cop no puc.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Realment, 3 dies de retràs no són molts!
La regla pot variar el seu cicle per temes hormonals, i és cert que a l'estiu (amb el canvi total de rutines) també pot afectar. I que et trobis malament es pot deure a una altra cosa, ja que els símptomes de l'embaràs solen trigar en aparéixer.
Si et preocupa tant, sempre hi ha l'opció de comprar un test d'embaràs a la farmàcia i sortir del dubte.
Però fixat com estàs de neguitosa i preocupada, i tot per no utilitzar preservatiu. No se fins quin punt val la pena, ja que aquest malestar el tens només TU, no ell. El sexe és per passar-ho bé, no per tenir por i pensar que pot haver un embaràs, no creus?
Vosaltres decidiu què pesa més: si les ganes de fer-ho sense condó, o les ganes d'estar tranquil.la i no patir cada mes si es retrassa una mica la regla.
Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat