Dubtes sobre la protecció
Bones! Us escric perquè necessito la vostra ajuda. Vaig mantenir relacions sexuals amb protecció a mitjans de juliol. Dos dies després em va baixar la regla però va ser molt lleugera. Fa poc vaig llegir que els mètodes anticonceptius com el condó no eren 100% efectius encara que se'n fes un bon ús. La relació va ser totalment segura però m'ha deixat amb el dubte de si hi pot seguir havent risc o que se m'escapés algun detall. A més a més, he llegit que quan una dona es queda embarassada, els primers dies pot sangrar degut a la implantació de l'òvul fecundat. Falten 10 dies perquè em vingui la següent regla però estic molt nerviosa. Em podeu treure del dubte sisplau?
IESP

Hola Miaaa!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que el preservatiu és un métode mooolt eficaç. Mai sentiràs dir que és el 100% perquè sempre hi ha casos aillats on el preservatiu falla... (som moltes persones al món!)
La realitat és que si el col.loca bé i no es trenca, es pot estar ben tranquil!
Aquesta regla potser va ser més lleugera de l'habitual per canvis hormonals que tu no controles, però segurament no és una senyal d' embaràs. A més, els símptomes d'aquest són tan variables segons la noia, que és fàcil creure que estàs embarassada si t'hi capfiques. De totes maneres, si continues amoinada, sempre hi ha l'opció de comprar un test d'embaràs a la farmàcia i sortir del dubte, d'acord?
Intenta gaudir del sexe mentre el fas però també després, ja que estàs sent responsable utilitzant el preservatiu! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat