mare
Bones, veuràs fa 1 any que hem vaig enterar que la meva mare tenia trastorn bipolar i des d'aquell moment l'únic en que penso és en aquest tema i la meva relació amb la meva mare ha empitjorat. Què `puc fer per superar això?
També em podeu aclarar si aquesta malaltia es pot curar?
Moltes gràcies.
IESP

Hola Nil2!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
El trastorn bipolar és, encara que no es digui, molt habitual en la nostra societat!
Per sort, existeix un tractament farmacòlogic (amb unes pastilles) que milloren molt la situació de la persona. També és molt recomanable fer psicoteràpia per poder gestionar el malestar que la teva mare pugui tenir (he de dir que el millor, seria que TOTS fessim teràpia alguna vegada a la nostra vida, ja que el cor i la ment també s'han de cuidar, no trobes?)
No existeix una cura, però si es pot fer que no avanci o vagi a pitjor. Hi ha casos que la persona no ha tornat a tenir cap episodi de depsressió o d'eufòria, però això no ho pot controlar la teva mare.
No té perquè ser una malaltia perillosa si la teva mare pren la medicació i esteu units (el suport i l'amor són dos gran factors que fan millorar a qualsevol persona). De fet, pot seguir la seva vida de manera normal i ningú ha de notar res! El problema és que es tracta d'una malaltia amb molt tabú i és injust, ja que ens pot passar a tots.
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat