Orientació sexual
Hola, tinc 16 anys i vaig una mica perduda amb això de l'orientació sexual. Des de sempre m'han agradat els nois però fa poc que també sento atracció cap a les noies... això vol dir que sóc bisexual?
També m'agradaria saber si l'orientació sexual es decideix abans del naixement o pot canviar al llarg de la nostra vida.
Moltes gràcies!
Anissa Ouali

Hola Mar97!!
En primer lloc deixa'm comentar-te una cosa: quan anem coneixen gent que ens agrada o atrau, trobarem persones que ens poden excitar o generen certes sensacions, ja sigui un noi o una noia, això significa que l’excitació la podem sentir amb persones del mateix sexe i/o del sexe contrari. I d’altre banda, hi ha persones amb les que ens plantegem una relació de parella.
Durant l'adolescència es poden sentir moltes coses perquè és un moment emocionalment molt important i molt potent, hormonalment molt alterat. I sentim coses molt fortes per a moltes persones. Aquestes sensacions que tens tant cap a nois com noies no és res extrany ni ha de siginificar que sigui homo, hetero o bi, tot això es normal en el moment que estàs vivint, on estem en època de canvis i tant físics com al cap, i experimentant noves sensacions.
La societat o la gent ens obliga de definir-nos i a vegades ens sentim pressionats a ficar-nos una etiqueta i dir que som, homos o heteros. Però el més important és que puguis viure la teva sexualitat al marge de l'etiqueta que t'obliguin i t'obliguis a posar-te.
El temps t’anirà dient si tens una orientació o un altra.
Espero haver-te pogut ajudar! Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali