com he de perdre la virginitat?
a persona adequada i amb la que sabes que volia passari el reste de la meva vida perque sino em podia arrepentir al cap dun temps de avero fet amb la persona equivocada, que el molts ddels problemeshoola, magraderia fer una consulta:
fa molt poc vaig llegir un llibre que parlava de sexe i aquestes coses (after) per per una part em va agradar, i vaig demanar als meus pares que mel compressin. no creia que fos tan greu, pero quan la meva mare va anar a buscar el llibre li van dir que lavien proibit en una escola deso i que si era per un nen/a de aquesta edat millor que no el compres, llabors la meva mare em va explicar que no li agradava com tractaven el sexe a les pelicules i que ala realitat no es aixi, i que en algunes tracten a les noies com un objecte. tambe em va dir que es millor que avans de donar aquest pas ( el del sexe) habia de fero amb la persona que sabes que volia passari la meva vida, que els problemes que la gent te en les relacions de parella i lo del divorci es per tot aixo. tambe em va dir que ella es va esperar a estar casada amb el meu pare a donar el pas i tal. estic preocupada perque mestavaa dient es que es millor no e de fero fins despres del matrimoni i tot aixo?? esque jo no vull averme de divorciar, pero no fero fins despres de casarte... a mi magraderia tenira vans alguna aventura avansss...o un "rotllo" destiu.. ames tambe em preocupa perdre la virginitat amb algu que cegui que i passare la meva vida i despres la cosa vagi malament i que amb el difinitiu marrepenteixi de aver perdut la virginitat avans amb una altre persona encara que en aquell moment em sembles que era el millor....AJUDAAA SIUUUUSPLAU!!!! gracies mencanta el vostre consultori i adolescents.cat
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Abans de tot has de saber que NO pots adivinar qui serà la persona amb qui passaràs la teva vida! Això és impossible... Potser no només estàs amb una, sinó que acabes tenint dirferents parelles i cada una d'elles t'aportarà una cosa.
I pel que fa al divorci, hem de tenir en compte que hi ha molts motius que el generen: seguir projectes de vida diferents, viure canvis en la personalitat, enamorar-se d'altres persones... Però tot això no es pot saber abans que et passi, evidentment. I en un divorci no tot és dolent, ja que hi ha parelles que acaben com bons amics i tenen l'oportunitat de tornar a enamorar-se de nou.
Tenir relacions sexuals fins al matrimoni és una opció, i tu has de decidir si és la teva. Potser és la manera de pensar de la teva mare i a ella li ha anat bé perquè era el que realment volia. No cal que prenguis una decisió ara, ja que això es va veient amb el temps... A mesura que creixis, tindràs tot més clar i podràs decidir com viure la teva sexualitat!
De moment, un bon pas és llegir algun llibre com tu volies! N'hi ha que estan adaptats a cada edat, ja que el millor és respectar el nostre ritme i viure'ho sense presses, per tal que sigui el més natural possible. Tenir ganes de saber sobre sexe és molt normal i lògic!
Espero haver-te ajudat! :)
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat