Mantenir relacions sexuals pot retarar el meu període?
Hola, fa uns dies vaig tenir una relació sexual amb el meu nòvio i vam utilitzar protecció tot i que ara no estem 100% segurs de que no es trenquès. Tinc un retràs d'una setmana del la meva regla i estic una mica preocupada.
He sentit a dir que lkes primeres relacions poden afectar el teu periode, es cert això? Gràcies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Això no és cert: el cicle de la regla pot variar per altre factors, com els canvis hormonals o l'estrés (per exemple, estar nerviosa o angoixada pot fer que trigui més en baixar).
Espera't uns dies aviam si baixa, ja que una setmana de retard tampoc és alarmant. Si no et quedes tranquil.la, pots anar a una farmàcia i comprar un test d'embaràs i sortir del dubte (però tingues en compte que quan un condó es trenca és fàcil veure-ho, ja que es queda ben buit)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat